ديدارِ دلچسب ديدارِ دلچسب .

ديدارِ دلچسب

لوازم جانبي گوشي هاي هواوي

داستان شكل‌گيري برند هواوي
 
دولت چين در دهه‌ي ???? تلاش زيادي براي توسعه‌ي زيرساخت ارتباطات كشور انجام داد. در آن زمان سويچ‌هاي تبادل تلفن، هسته‌ي اصلي شبكه‌هاي مخابراتي بودند. در اواخر اين دهه تعدادي از گروه‌هاي تحقيقاتي چيني تلاش كردند تا اين تكنولوژي را از طريق سرمايه‌گذاري مشترك با شركت‌هاي خارجي به دست آورند و توسعه دهند. رن ژنگفي شركت هواوي را در سال ???? در شنزن چين بنيان‌ گذاشت. او به جاي تكيه بر سرمايه‌گذاري مشترك با شركت‌هاي خارجي كه معمولا تمايلي به انتقال تكنولوژي خود به شركت‌هاي چيني نداشتند، راه ديگري انتخاب كرد. او روي تحقيق و توسعه‌ي محلي براي توليد سويچ‌ با استفاده از مهندسي معكوس تكنولوژي خارجي‌ تمركز كرده بود. در آن زمان تمام تكنولوژي ارتباطي چين از كشورهاي خارجي وارد مي‌شد. درنتيجه رن تلاش كرد يك شركت ارتباطي داخلي و قابل رقابت با شركت‌هاي خارجي تأسيس كند.
 
اين شركت در زمان تأسيس خود تنها ?? هزار يوان سرمايه داشت. نشريه گزارش اقتصاد شرق دور اعلام كرد كه شركت هواوي مبلغ ?.? ميليون دلار وام از بانك‌هاي محلي دريافت كرده است؛ در صورتي كه شركت اين موضوع را تكذيب كرد. نام هواوي از ترجمه‌ي نام چيني آن يعني ?? به دست آمده است. ريشه‌ي كاراكتر ? از ? به دست آمده كه به معناي گل است. همين موضوع لوگوي هواوي را توجيه مي‌كند. البته اين كاراكتر به معني پرزرق‌و‌برق و باشكوه نيز شناخته مي‌شود. كاراكتر دوم يعني ? به معناي عمل يا دستاورد است. بنابراين مي‌توان گفت كلمه‌ي هواوي به معناي دستاورد چيني است.
 
huawei
مدل كسب‌و‌كار شركت در طول سال‌هاي اول، عمدتا روي فروش مجدد سويچ‌هايي كه از هنگ‌كنگ وارد مي‌شدند تمركز داشت. اين شركت در همان زمان سرمايه‌گذاري بزرگي روي مهندسي معكوس انجام داد و قصد داشت تكنولوژي توليدي خودش را توسعه دهد. شركت هواوي در سال ???? حدود ??? كارمند در بخش تحقيق و توسعه‌ داشت و سويچ‌هاي PBX توليدي خود را به هتل‌ها و شركت‌هاي كوچك مي‌فروخت. اولين موفقيت بزرگ هواوي در سال ???? و بعد از راه‌اندازي C&C08، برنامه‌ي كنترل سويچ تلفن اتفاق افتاد. اين سويچ‌ها در آن زمان قدرتمندترين نمونه موجود در چين بودند. اين شركت با استقرار در شهرهاي كوچك و مناطق روستايي و با تأكيد بر خدمات و قابليت‌ سفارشي‌سازي، توانست به بازار اصلي راه پيدا كند. شركت هواوي همچنين روابط سرمايه‌گذاري مشتركي با مقامات محلي آغاز كرد. به اين صورت كه مبلغي از سود سهام خود را به آن‌ها مي‌داد و آن‌ها نيز در عوض از محصولات هواوي براي شبكه‌ي خود استفاده مي‌كردند.
 
شركت هواوي همچنين توانست يك قرارداد كليدي براي ساختن اولين شبكه‌ي مخابراتي ملي براي ارتش آزادي‌بخش خلق به دست آورد. اين قرارداد براي توسعه‌ي كسب‌و‌كار آن‌ها كوچك بود؛ اما قدم بزرگي براي گسترش روابط آن‌ها به شمار مي‌رفت.
 
رن در سال ???? ملاقاتي با دبير كل حزب ترتيب داد و به او گفت  تكنولوژي تجهيزات سويچينگ به نوعي با امنيت ملي در ارتباط است. درنتيجه ملتي كه تجهيزات شبكه‌ي خودش را نداشته باشد مانند كشوري است كه ارتش نظامي نداشته باشد. دبير كل حزب با صحبت‌هاي رن در اين رابطه هم‌عقيده بود. اين موضوع باعث گسترش فعاليت‌هاي شركت هواوي شد. يكي ديگر از مهم‌ترين نقاط عطف اين شركت در سال ???? بود؛ زماني كه دولت پكن اين نام مجاز نمي باشد‌هاي صريح حمايت از توليدكنندگان داخلي و محدود كردن دسترسي به محصولات رقباي خارجي را پذيرفت. شركت هواوي، هم توسط دولت و هم توسط ارتش مورد حمايت قرار گرفته بود و درنتيجه مراكز بيشتري را به تحقيق و توسعه اختصاص داد.
 
براي مشاهده ادامه مطلب روي " ليست مدل هاي لوازم جانبي گوشي هواوي " كليك كنيد.
 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۰۹:۰۶ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :